Snydekoder fra A-Z

Gå Tillbage   Snyd.dk Forum - Snydekoder og Cheats til computerspil > Spil & Computer Snak > Playstation > Playstation 2 (PS2)

Playstation 2 (PS2) Snak om computerspil til Playstation 2 eller omkring PS2 generelt

Pirates of the Caribbean The Legend of Jack Sparrow nægter at starte på PS2

Svar

Tråd værktøjer Forskellige visnings metoder
Gammel 21-07-09, 23:12   #1 (permalink)
Er ny på snyd.dk

Medlem siden d.: Jul 2009
kawamaniac har fået meget lidt i omdømme - er måske noob
Points: 682, Level: 13 Points: 682, Level: 13 Points: 682, Level: 13
Level up: 64% Level up: 64% Level up: 64%
Aktivitet: 0% Aktivitet: 0% Aktivitet: 0%
Standard Pirates of the Caribbean The Legend of Jack Sparrow nægter at starte på PS2

Hejsa
Min søn købte dette spil brugt, men det er helt sikkert originalt, da skiven har PS2 logo og den ser stort set urørt ud.
Men skidtet vil ikke starte. Maskinen melder at han skal sætte en PS2 kompatibel skive i - og det er det jo allerede!!
Maskinen kører de øvrige spil fint, så det må være spillet.... HJÆLP!
kawamaniac er offline   Citer
Gammel 22-07-09, 12:18   #2 (permalink)
Aktiv Medlem & Skribent

lundahl's Avatar

Medlem siden d.: Apr 2009
Sted: København
Alder: 13
lundahl har fået meget lidt i omdømme - er måske noob
Points: 6,807, Level: 54 Points: 6,807, Level: 54 Points: 6,807, Level: 54
Level up: 29% Level up: 29% Level up: 29%
Standard

Vilke land er spillet købt i får en ps2 som er købt i EU. Kan ikke køre spille fra lande ude fra EU. Så skal man have fat i noget der hedder reloader et eller andet så får du en disk som du skal sætte i, Bagefter siger den at du skal sætte spillet der ikke kommer fra EU.

Det er min ide
Gammel 22-07-09, 12:19   #3 (permalink)
Aktiv Medlem & Skribent

lundahl's Avatar

Medlem siden d.: Apr 2009
Sted: København
Alder: 13
lundahl har fået meget lidt i omdømme - er måske noob
Points: 6,807, Level: 54 Points: 6,807, Level: 54 Points: 6,807, Level: 54
Level up: 29% Level up: 29% Level up: 29%
Standard

Citer:
Originalt skrevet af lundahl Se Indlæg
Vilke land er spillet købt i får en ps2 som er købt i EU. Kan ikke køre spille fra lande ude fra EU. Så skal man have fat i noget der hedder reloader et eller andet så får du en disk som du skal sætte i, Bagefter siger den at du skal sætte spillet der ikke kommer fra EU.

Det er min ide
Hvad mener du med at den har et ps Logo på det har alle men hvor har du købt det henne spøg om hvorfor det ikke virker
Gammel 22-07-09, 16:01   #4 (permalink)
Moderator

Taizun's Avatar

3 Highscores

Medlem siden d.: Dec 2008
Sted: Esbjerg, Danmark
Alder: 20
Taizun har en gylden aura om sigTaizun har en gylden aura om sig
Send en besked via MSN til Taizun Send en besked via Skype™ til Taizun
Standard

Citer:
Originalt skrevet af kawamaniac Se Indlæg
Hejsa
Min søn købte dette spil brugt, men det er helt sikkert originalt, da skiven har PS2 logo og den ser stort set urørt ud.
Men skidtet vil ikke starte. Maskinen melder at han skal sætte en PS2 kompatibel skive i - og det er det jo allerede!!
Maskinen kører de øvrige spil fint, så det må være spillet.... HJÆLP!
Mit eneste gæt er det samme som lundahl's.
Du har muligvis fået dig en NTSC-version af spillet.
NTSC er en farve-format der bruges i Amerika og mange steder i Asien, men ikke i Europa.
I Europa benytter vi os af PAL farve-formatet.

Der er 2 mest brugte alternativer du kan benytte dig af, hvis situationen er sådan, at det faktisk er en NTSC-version af spillet.

1. Du kan købe dig en Boot Disc, eller det lundahl nævner, en Reloader, som sikkert er noget af samme art som en Boot Disc.
Har selv haft dette til min PSOne, og det fungerede fint.
De kan skaffes rundt omkring i diverse butikker. Prøv dig frem i nogle af dine lokale elektronik-butikker. (Har hørt at man kan få dem hos THansen, disse hedder dog Swap Magic)

2. Du kan få din PS2 chippet. Dette er ikke ulovligt, som mange tror. Det der er ulovligt, er at benytte sig af brændte kopier af spil, som man ikke selv ejer originalen af. At få sin PS2 chippet fjerner dog den garanti man nu har på den. Derudover er der en lille chance for at selve chipnings-processen kan gå galt, og ødelægge noget inde i PS2'en, og hvis man ikke får sin PS2 chippet hos en der arbejder med at lodde til daglig, og generelt arbejder med elektronik, kan man i mange tilfælde godt vinke farvel til sin PS2.

Det sikreste er at benytte sig af en Boot Disc, idet at du kan være sikker på at garantien ikke sluttes, og at der ikke sker noget med elektronikken i din PS2. Det nemmeste alternativ er dog at få den chippet.

Nu må vi jo så bare vente og høre fra dig, om det er en NTSC-version af spillet

Snyd.dk Moderator

"Around every corner hides a new threat, a new opportunity, and a new path. It's your choice whether you want to hide before the corner, or venture past it."
Taizun er offline   Citer
Gammel 23-07-09, 08:24   #5 (permalink)
Er ny på snyd.dk

Angry

Hej - og TAK for svarene.
Jeg tror bestemt ikke jeg vil chippe min drengs PS2 - tænk hvis det går galt. Det har sådan noget det jo med at gøre. Jeg glemmer aldrig hordan jeg mistede en PC fordi jeg læste i Komputer at det var nemt at speede CPUen op. Det forsøgte jeg med det resultat at det hele døde.
Spillet er købt på et marked i Nordsverige og lige hjembragt.
Der står NTSC U/C øverst på coveret.
Det lyder som en bedre ide at boote med en særlig skive - er det en helt enkelt proces?
Ellers synes jeg faktisk det lyder som en endnu bedre ide at smide den købte skive ud og købe noget der dur i stedet..

M;ange hilsner
Ole og søn
Gammel 23-07-09, 16:40   #6 (permalink)
Moderator

Taizun's Avatar

3 Highscores

Standard

Citer:
Originalt skrevet af kawamaniac Se Indlæg
Hej - og TAK for svarene.
Jeg tror bestemt ikke jeg vil chippe min drengs PS2 - tænk hvis det går galt. Det har sådan noget det jo med at gøre. Jeg glemmer aldrig hordan jeg mistede en PC fordi jeg læste i Komputer at det var nemt at speede CPUen op. Det forsøgte jeg med det resultat at det hele døde.
Spillet er købt på et marked i Nordsverige og lige hjembragt.
Der står NTSC U/C øverst på coveret.
Det lyder som en bedre ide at boote med en særlig skive - er det en helt enkelt proces?
Ellers synes jeg faktisk det lyder som en endnu bedre ide at smide den købte skive ud og købe noget der dur i stedet..

M;ange hilsner
Ole og søn
Nu er jeg ikke helt sikker på hvor nem processen er, med en Boot skive, på en PS2. Men på min PSOne, skulle jeg blot klistre en lille plastic flap på, som dækkede over en sensor, så man snød konsollen til at tro at selve låget var lukket, om end låget så var åbent eller lukket. Dette er fordi at man under selve processen på en PSOne, skulle åbne låget, og skifte CD, og gør man dette uden denne lille plastic flap, låser systemet fast idet at man åbner, og så skal man genstarte.

Her er nogle billeder jeg lige har taget, som illustrerer det:

Billede 1: Den lille hvide plastic flap er markeret med en rød firkant. Den har jeg blot tapet fast. Meget nem proces.
PS: Denne lille hvide plastic flap, fulgte med i pakken.

Billede 2: Selve Boot skiven der bruges. Denne skal blot sættes i, og køres som et normalt spil. Derefter vil et skærmbillede indikere, at skal jeg sætte det spil i, som jeg ønsker at spille, og derefter trykke på Select(Eller Pause. Kan ikke helt huske det ).

PSS: Den absolut nemmeste løsning er jo altid at få fingrene i en fungerende PAL-version af spillet. Men for at man muligvis kan spare penge i fremtiden, er det altid en god idé at anskaffe sig en Boot skive Det endelige valg, er selvfølgelig dit.
Vedhæftede billeder
Filtype: jpg Billede000.jpg‎ (98.7 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg Billede001.jpg‎ (96.8 KB, 5 visninger)

Snyd.dk Moderator

"Around every corner hides a new threat, a new opportunity, and a new path. It's your choice whether you want to hide before the corner, or venture past it."

Sidst redigeret af Taizun; 23-07-09 kl 16:43.
Gammel 23-07-09, 17:23   #7 (permalink)
Er ny på snyd.dk

Standard T Hansen kalder

Hej og mange tak igen.
Jeg forsøger mig med denne bootdisc. Så må vi se.
Turen går til T Hansen...
Mange hilsner fra Ole + søn
Gammel 25-07-09, 08:55   #8 (permalink)
Er ny på snyd.dk

Unhappy Swap Magic 3 plus til 349 kr.

Hej,
Så var sønnen og jeg en tur hos T-Hansen for at købe denne Boot Disc og Hos TH vidste man godt hvad produktet var.
Prisen var 349 kr. men med sønnen stående ved siden af med sit Pirates of the Caribbean spil var det svært at argumentere for et nej - så vi købte Swap Magic 3 plus.
Sættet, der også kan bruges til PS2 er produceret i Kina og har en meget summarisk og lidt for indforstået fotovejledning, dog med nogle OK fotos. Der er 2 skiver. den ene en CD og den anden en DVD, (som jeg går ud fra er den jeg skal bruge) og idet hele taget er det op til en at gætte sig frem.

Der skal monteres 2 hvide plasticdimser: en til at spærre for bremsen og en til at spærre for lågets lukkemekanisme, men der står absolut ikke noget om at man skal fortsætte med låget åbent, men det går jeg så ud fra at man skal, da det nu ikke kan lukkes.
DESUDEN er der en mystisk metalkrog der skal lirkes ind ved venstre låghængsel. Det måtte jeg opgive helt, da der allerede sad noget metal der og det ser ikke ud til at kunne fjernes.

Nå men ind med DVD'en - den snurrer lystigt rundt, der kom billeder på skærmen:

Cannot read disc... prøvede også med CD,en...slet intet svar!

- så der er vi nu, knægten er knust og jeg er 349 kr. fattigere.

Lidt hjælp her ville være MEGET påskønnet..

Ole og søn.
Gammel 25-07-09, 10:04   #9 (permalink)
Moderator

Taizun's Avatar

3 Highscores

Standard

Nu har jeg personligt ingen kendskab til Swap Magic, men kan se at de har en hjemmeside, med guides, spørgsmål, osv.
Welcome to Swap Magic 3 Official Web Site

Derudover fandt jeg frem til at der indimellem kan være problemer, fra PS2 til PS2, med Swap Magic cd'erne. Hvis muligt, kan du forsøge at teste CD og DVD'en i en kammerats PS2.

Finder du ingen hjælp på Swap Magic's hjemmeside, og kender du ingen andre der har en PS2 du kan teste det på, ville jeg mene det er et problem med selve diskene, og så skal du have dem byttet, eller refunderet.

Nu håber jeg at der er en anden her på Snyd.dk der har mere forstand på Swap Magic, og som kunne bryde ind i samtalen, da jeg helst ikke vil lede dig på afveje.

Snyd.dk Moderator

Svar

Aktive brugere der læser denne tråd lige nu: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Tråd værktøjer
Forskellige visnings metoder

Regler for brug
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke skrive svar
Du må ikke sende vedhæftede filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB code er
Smilies er
[IMG] koden er
HTML koden er Fra
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are Fra

Klokken er i GMT +1. Klokken er nu 08:19.