Snydekoder fra A-Z

Gå Tillbage   Snyd.dk Forum - Snydekoder og Cheats til computerspil > Spil & Computer Snak > PC

PC Snak om computerspil til PC eller omkring PC generelt

RAM problemer

Svar

Tråd værktøjer Forskellige visnings metoder
Gammel 13-11-11, 17:53   #1 (permalink)
Senior Medlem

In-Gamer's Avatar

Medlem siden d.: Jul 2009
Sted: Kolding
Alder: 14
In-Gamer ligger på 0 i omdømme
Points: 3,625, Level: 37 Points: 3,625, Level: 37 Points: 3,625, Level: 37
Level up: 84% Level up: 84% Level up: 84%
Aktivitet: 16% Aktivitet: 16% Aktivitet: 16%
Send en besked via MSN til In-Gamer
Exclamation RAM problemer

Hej snyd.dk

Jeg har brug for en der er rimelig godt til computer/hardware.

Sagen er den at min computer er i stykker. Der sker det at når min pc har været tændt i ca. 12 - 20 min. så genstarter den.
Ellers så går den fuldstændigt i hak. Jeg kan slet ikke gøre noget den fryser helt 110 %. Og så er der ikke andet at gøre at trykke på den lille Reboot knap på forsiden af computeren.

Og så når computeren har startede op igen. Så popper der en fejlrapport frem. Der kan jeg så sende den til Microsoft's hjemmeside, og jeg modtager så et link til deres Hjemmeside. Og der inde står der noget med mine RAM.
Jeg gør så hvad jeg for besked på der inde, og brænder deres program ned på en dvd. Og rebooter så fra den.

Og når den der test har kørt i et stykke tid, så stopper jeg den. Og kan se der er en ting der fejler.

Igår prøvede jeg at skrue min dør af kabinetet af og lugtede til RAM'ne. De lugtede ikke brændt eller noget. Men så prøvede jeg så at tage den en af RAM kortene ud (jeg har 2 RAM kort) og startede op, og så kunne den køre lige så lang tid som før.
Så slukker jeg for computeren, og bytter om på RAM kortene. Så der stadig kun er en i! Og så kan den kun være tændt i under 3 min.

Jeg prøver så at bytte rundt på ram kortene flere gange. Men stadig kun så der en af gangen i! Og jeg for det samme resultat alle gange.

Så det er IKKE et tilfælde at computeren kunne være tændt længer tid en den anden.

Og så er det jeg spørg jer, vil det hjælpe at købe to nu RAM kort til min pc.

Håber i forstod min meget lange forklaring på problemet.

In-Gamer

SNYD.DK SENIOR MEDLEM
In-Gamer er offline   Citer
Skulderklap til In-Gamer af:
Tobi25 (13-11-11)
Gammel 13-11-11, 21:46   #2 (permalink)
Er ny på snyd.dk

Medlem siden d.: Nov 2011
Tobi25 har fået meget lidt i omdømme - er måske noob
Points: 23, Level: 1 Points: 23, Level: 1 Points: 23, Level: 1
Level up: 45% Level up: 45% Level up: 45%
Aktivitet: 0% Aktivitet: 0% Aktivitet: 0%
Exclamation Computer Problemer

Heej In-gamer!

Jeg er computer expert så du kan få nogle råd fra mig eller du kan sende den hjem til mig så jeg Måske kan ordne den for dig og så vidt jeg ved plejer dem med deres computer ikke give noget for det For har sagt til dem "Jeg vil bare gerne hjælpe" Men bare at du ved det det vil tage noget tid Får du lyst til en af delene så bare skriv tilbage
Tobi25 er offline   Citer
Gammel 13-11-11, 21:49   #3 (permalink)
Er ny på snyd.dk

Standard

Så vil med glæde kigge på den og som sagt "Det vil ikke koste dig noget"
Gammel 14-11-11, 15:18   #4 (permalink)
Moderator

Soyaman's Avatar

Medlem siden d.: Jun 2008
Sted: Albertslund
Soyaman er en populær bruger
Send en besked via Skype™ til Soyaman
Standard

Hej, Tobi.

Kan du måske fortælle lidt om hvad problemet kunne være?
Det ville nok hjælpe In-Gamer noget mere ved at vide præcist hvad der kunne være galt, At skulle sende sin PC til en fremmed virker en smule, ja. Du forstår nok hvad jeg mener.

Er sikker på han sætter pris på enhver slags hjælp!

There are some defeats more triumphant than victories. - Michel de Montaigne
Soyaman er offline   Citer
Skulderklap til Soyaman af:
Tobi25 (14-11-11)
Gammel 14-11-11, 21:32   #5 (permalink)
Er ny på snyd.dk

Standard

Hmm du har nok ret :P og ja ved godt hva du taler om men det er jo noget han selv bestemmer men kan ogs se at han er for langt væk fra mig så jeg vil snakke med ham for lige at se om han kan forklare lidt mere som jeg nok måske kan løse problemet på Men er ikke den der snyder med computer
Men du har ret det kan godt være lidt tyveri agtigt men sådan er jeg ikke
(Citat slut)

Men tror at han bliver nødttil at få den rullet helt om til standard så han ikke har noget og hvis det er for mange spill han installere på den så skal han tænke på at når han installere noget på hans computer så får han ikke rammen tilbage men grunden til at den virker sådan kan ogs være fordi at han har virus!!!
Men hvis han ser den her besked så synes jeg lige at han skulle prøve det om det virker og følge det jeg har skrevet "Installere du spil på og du fjerner dem får du ikke rammen tilbage." og "Ikke lægge for mange spil på din computer!"

Men godt du er opmærksom soya det er hva en rigtig moderator skal gøre har ogs givet dig skulderklap for det for man kan jo tro at jeg snyder ham men sådan er jeg ikke og det passer hva jeg siger fremmede sender computere f.eks dem fra Skive eller Stoholm (bor i en by nærved) og de spørger "Hvad skal det koste" og jeg siger "Ikke en rød reje" og det blev meget overrasket og jeg skal sat sparkme sige dig at de har spredt røgter til flere steder om hvor billig jeg er

Men har på fornemmelsen at nogle af de råd jeg har givet ham at det kunne hjælpe

MEN!!!!! det kan ogs være en blæser der er stået af og så kommer der en masse varme som stopper programmet og det skal han passe på med for han kan jo risikere at ødelægge grafikkortet eller harddisk/hardware og så er hans computer helt færdig Men han skal lige komme i kontakt med mig så har jeg bedere styr på det

Sidst redigeret af Huma; 15-11-11 kl 00:04. Grund: indlæg flettet
Gammel 15-11-11, 00:06   #6 (permalink)
Moderator & Skribent

Huma's Avatar

8 Highscores
Vundne Tuneringer: 27

Medlem siden d.: Jun 2008
Sted: Holstebro
Alder: 22
Huma har en gylden aura om sigHuma har en gylden aura om sigHuma har en gylden aura om sig
Standard

Brug venligst edit-knappen istedet for at lave fire indlæg efter hinanden. Jeg har flettet dine fire indlæg til en.

Clustering hopes become a new shining star! Become the path its light shines upon! Synchro Summon! Take flight! Stardust Dragon!
Huma er offline   Citer
Gammel 15-11-11, 09:16   #7 (permalink)
Dark Lord of the Sith

Darth Master's Avatar

Vundne Tuneringer: 7

Medlem siden d.: Nov 2008
Sted: København
Darth Master har en gylden aura om sigDarth Master har en gylden aura om sigDarth Master har en gylden aura om sig
Points: 6,420, Level: 52 Points: 6,420, Level: 52 Points: 6,420, Level: 52
Level up: 35% Level up: 35% Level up: 35%
Aktivitet: 33% Aktivitet: 33% Aktivitet: 33%
Standard

Jeg er ikke computer ekspert, men isoleret set lyder det som om ram-kortene/kortet er røget og så er der jo ikke andet end at skaffe nogle nye
"What do you wish to hear? That I once believed in the code of the Jedi? That I felt the call of the Sith, that perhaps, once, I held the galaxy by its throat? That for every good work that I did, I brought equal harm upon the galaxy? That perhaps what the greatest of the Sith Lords knew of evil, they learned from me?"
Darth Master er offline   Citer
Gammel 15-11-11, 09:30   #8 (permalink)
Dark Lord of the Sith

Darth Master's Avatar

Darth Master har en gylden aura om sigDarth Master har en gylden aura om sigDarth Master har en gylden aura om sig
Standard

Citer:
Originalt skrevet af Tobi25 Se Indlæg

Men tror at han bliver nødttil at få den rullet helt om til standard så han ikke har noget og hvis det er for mange spill han installere på den så skal han tænke på at når han installere noget på hans computer så får han ikke rammen tilbage men grunden til at den virker sådan kan ogs være fordi at han har virus!!!
Men hvis han ser den her besked så synes jeg lige at han skulle prøve det om det virker og følge det jeg har skrevet "Installere du spil på og du fjerner dem får du ikke rammen tilbage." og "Ikke lægge for mange spil på din computer!"

Øhm, jeg forstår ikke. Man mister da ikke ram, når man installerer programmer og spil?
"What do you wish to hear? That I once believed in the code of the Jedi? That I felt the call of the Sith, that perhaps, once, I held the galaxy by its throat? That for every good work that I did, I brought equal harm upon the galaxy? That perhaps what the greatest of the Sith Lords knew of evil, they learned from me?"
Gammel 15-11-11, 10:04   #9 (permalink)
Er ny på snyd.dk

Standard

Joo det vil jeg nu sige altså f.eks din computer ikke, Hvis du installere en masse spil på den og du fjerner dem så er den ikke hurtigere en den var fra da de ikke var installeret men jeg kunne måske ogs give dig ret i at det kunne være ram kortet men han skal lægge mærke til at hvis den er for varm så kan han risikere at ødelægge (F.eks ram kortet) som du sagde eller grafik kortet.
Altså jeg har selv haft en gammel acer bærebar der jeg ødelagde grafik kortet og der var ikke flere af den model af grafik kortet så jeg måtte smide den ud.
Men så vidt jeg ved så er det Ram der styrrer hastigheden og du ved jo godt at harddisken er pladsen men nu er min storebror en smugle mere computer reparetør end mig men når jeg lige ved noget mere så skriver jeg lige tilbage.
Men han har nogle valg muligheder og det koster for meget ved at få computer forretninger bare til at kigge på den har jeg hørt. men jeg prøver lige at tjekke ind på noget så jeg kan finde mere information om hva han kan
Gammel 15-11-11, 12:12   #10 (permalink)
Dark Lord of the Sith

Darth Master's Avatar

Standard

Citer:
Originalt skrevet af Tobi25 Se Indlæg
Joo det vil jeg nu sige altså f.eks din computer ikke, Hvis du installere en masse spil på den og du fjerner dem så er den ikke hurtigere en den var fra da de ikke var installeret men jeg kunne måske ogs give dig ret i at det kunne være ram kortet men han skal lægge mærke til at hvis den er for varm så kan han risikere at ødelægge (F.eks ram kortet) som du sagde eller grafik kortet.
Altså jeg har selv haft en gammel acer bærebar der jeg ødelagde grafik kortet og der var ikke flere af den model af grafik kortet så jeg måtte smide den ud.
Men så vidt jeg ved så er det Ram der styrrer hastigheden og du ved jo godt at harddisken er pladsen men nu er min storebror en smugle mere computer reparetør end mig men når jeg lige ved noget mere så skriver jeg lige tilbage.
Men han har nogle valg muligheder og det koster for meget ved at få computer forretninger bare til at kigge på den har jeg hørt. men jeg prøver lige at tjekke ind på noget så jeg kan finde mere information om hva han kan
Altså, så vidt jeg forstår så fungerer RAM (Random Acces Memory) som et slags midlertidigt lagerlokale, der er bindeled mellem drev og CPU. Den er hurtigere til at distribuere filer til CPU'en end et drev. Jo flere ram, jo større lagerlokale, jo flere oplysninger kan CPU'en opfange til brug.

At computeren bliver langsommere af flere programmer har vel ikke noget at gøre med rammene, der jo bliver tømt ved genstart af systemet.

Jeg ved ikke om jeg er totalt ude og svømme. Jeg er ikke computer-ekspert på nogen måde...
Skulderklap til Darth Master af:
Tobi25 (15-11-11)
Svar

Aktive brugere der læser denne tråd lige nu: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Tråd værktøjer
Forskellige visnings metoder

Regler for brug
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke skrive svar
Du må ikke sende vedhæftede filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB code er
Smilies er
[IMG] koden er
HTML koden er Fra
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are Fra

Klokken er i GMT +1. Klokken er nu 08:06.