|
|||||||
| Registrer | FAQ | Medlemsliste | Kalender | Arcade | Søg | Indlæg i dag | Marker forums som læst | Chat-rum | Snyd Ranking |
| PC Snak om computerspil til PC eller omkring PC generelt |
Skrivebords indramning
![]() |
|
|
Tråd værktøjer | Forskellige visnings metoder |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Medlem
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hey folkens.
Jeg fik en ny computer her den anden dag, på ingen måde en gaming computer som mange af jer andre sikkert har, men en arbejds/skole computer, der primært skal bruges til programmering. Jeg går selv meget op i at alting skal virke som jeg vil have det, og at det skal se ud som jeg vil have det, så jeg gik straks igang med at sætte det visuelle op, og stødte på det her fine program kaldet "Rainmeter", et virkelig simpelt og flot program til opsætning af diverse ting på dit skrivebord, såsom CPU brug, batteri, RSS feeds and what not, hvilket jeg som det første ville foreslå at i selv tjekker ud. Men nu kommer problemet.. Måden jeg har sat mit skrivebord op på, er hvor jeg har klemt selve skrivebordets indhold sammen imellem to bjælker der viser diverse ting, hvilket giver en form for "hule føelse" hvilket jeg personligt elsker. Problemet er bare, at når jeg henter en fil direkte ned til mit skrivebord, går den om bag ved den venstre af disse bjælker (alle nye filer vil automatisk søge op mod venstre hjørne), hvilket resultere i at jeg er nørd til at rykke bjælken for at sætte filen hvor den skal være, for så at rykke den tilbage, småting ja, men jeg ved tilfældigvis at med computere er der altid en måde at gøre tingene nemmere på, så derfor spørge jeg nu jer: kender i en måde man kan "indramme" indholdet på ens skrivebord, så X og Y koordinaterne som filerne søger mod kan ændres? Dette må gerne gøres via. et tredjeparts program, grunden til jeg spørge her er såmen bare fordi jeg ikke har nogen idé om hvad jeg skal søge efterfor at finde sådan et, og sidder derfor lidt fast. ![]() Jeg kører Windows 7 64 bit. Og så lægger jeg lige et billede af mit skrivebord, som det ser ud lige nu (skal laves lidt om), ![]() Sidst redigeret af God of Cheating; 14-07-11 kl 04:35. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har undersøgt sagen, men har ikke kunne finde en direkte løsning på problemet, i form af en teknisk ændring i placeringen af nye filer og mapper på skrivebordet. (Udover de normale indstillinger som er tilgængelige ved at højreklikke på skrivebordet).
Dog kom jeg til at tænke, at du kan lave usynlige mapper. Altså, mapper som virtuelt er der, og som fylder ud, og ikke Skjulte mapper, som forsvinder ved hjælp af en indstilling i Kontrolpanelet. Dette gøres ved at: 1. Højreklikke på skrivebordet, tryk "Ny" derefter "Mappe" 2. Efterlad standard "Ny Mappe" navn. 3. Højreklik på mappen, tryk "Egenskaber". 4. Slet navnet i "Egenskaber", tryk i navne-feltet, og hold ALT nede imens du skriver "0160" på det numeriske numpad til højre på tastaturet (Ved siden af pile-tasterne). Dette laver et falsk mellemrum (Et normalt mellemrum virker ikke). 5. Tryk på fanen "Tilpas" derefter "Skift Ikon". Led efter et tomt Ikon, tryk på det og tryk derefter "OK". 6. Til sidst, tryk "OK". Nu har du en usynlig mappe uden navn, som du kan flytte rundt på, og derved få til at fylde på skrivebordet. Ved at gennemgå ovenstående trin flere gange, kan du fylde skrivebordet ud bag bjælkerne, med et tilpas antal af usynlige mapper, for at tvinge nye filer til at vælge en anden placering på skrivebordet. Husk, i trin 4 skal du selvfølgelig tilføje flere og flere falske mellemrum for hver mappe du laver, da den ellers vil forsøge at overskrive en anden mappe som allerede har det bestemte antal falske mellemrum.
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Senior Medlem
Citer:
![]() Takker. |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |||||||||||
|
The 1337 Cheater
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vundne Tuneringer: 2 Medlem siden d.: Jun 2008
Sted: tv2 midt-vest (eller bare i nærheden af viborg)
Alder: 20
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Nu håber jeg at jeg forstår det rigtigt.
Du vil gerne have at de ting du sætter ind i skrivebordet ikke rykker op mod oppe venstre hjørne? Det du kan gøre er at hente filen på et download mappe, hvor så du trækker og spiller det mod skrivebordet.
Min blog/hjemmeside alle mine anmeldelser og tips og tricks ![]() "Snyd er ligesom en bog. Når du åbner for dem, ser du nye ting, som du ikke vidste." Ville lige sige tak fordi I har skrevet tillykke til mig. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Senior Medlem
Citer:
Jeg bruger i forvejen en mappe til at hente diverse filer ned i, hvilket også kan gøre det til lidt af et rod hvis jeg ikke har fået ryddet op, hvilket kan gøre det svært at finde filer der muligvis er vigtige, derfor er jeg mere til at ligge disse filer på skrivebordet så de er nemmere at finde rent visuelt. Indtil videre er Taizuns løsning fin, men jeg leder stadig efter en anden løsning. ![]() Kald mig doven. ![]() |
|
|
|
|
![]() |
«
Forrige Tråd
|
Næste Tråd
»
| Aktive brugere der læser denne tråd lige nu: 1 (0 medlemmer og 1 gæster) | |
| Tråd værktøjer | |
| Forskellige visnings metoder | |
|
|
Klokken er i GMT +1. Klokken er nu 05:56.

Linear Mode