|
|||||||
| Registrer | FAQ | Medlemsliste | Kalender | Arcade | Søg | Indlæg i dag | Marker forums som læst | Chat-rum | Snyd Ranking |
| PC Snak om computerspil til PC eller omkring PC generelt |
1 GB med op til 2 GB.
![]() |
|
|
Tråd værktøjer | Forskellige visnings metoder |
|
|
#1 (permalink) | |
|
Senior Medlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1 GB med op til 2 GB. hvad mener de med det man ser det næsten alle steder hvad betyder det?
her er et eksempel Citer:
Sidst redigeret af MAXIMUM; 03-10-10 kl 16:10. |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
Jeg ændrer lige lidt i det røde tekst du har skrevet, så det lyder mere korrekt og forståeligt:
ATI Radeon HD5430-grafikkortet med 1024MB dedikeret RAM og op til 2685MB delte RAM er du sikker på at få god grafik på den flotte skærm. Delte RAM betyder at grafikkortet kan gå ind og låne lidt af selve RAM enheden i computeren. I dette tilfælde er der 4GB RAM i denne computer, hvoraf grafikkortet kan gå ind og låne 2685MB af disse, i tilfælde af at der er brug for det. Dette er med til at gøre stabiliteten i spil, programmer og andre applikationer bedre. I visse tilfælde kan det dog også godt gøre din computer langsommere, hvis du kører nogle meget kraftige spil, som kræver en del Video-RAM samt almen RAM. Men med 4GB almen RAM og 1GB grafikkort RAM, burde dette ikke være et kæmpe problem. Dedikeret RAM er den mængde RAM som selve grafikkortet har som hukommelses-enhed. I dette tilfælde er der 1024MB dedikeret RAM. Disse RAM har intet med de 4GB RAM i computeren at gøre. De 1GB RAM sidder på selve grafikkortet. Desto mere dedikeret RAM et grafikkort har, desto bedre, idet der er et mindre behov for at låne RAM af anden enhed. 1GB-2GB dedikeret RAM er rimelig godt idag, men det skal man op i 2GB dedikeret RAM, kan det godt blive rimelig dyrt, og enten kræve at man køber et high-end grafikkort, så som GeForce GTX 295 eller ATI Radeon HD 5970 (Hvis man går efter et enkelt grafikkort, med flere GPU-enheder i), ellers kan man også gå efter f.eks. 2 af samme kort, så som HD5430, og sætte dem sammen i CrossFire og få meget bedre ydelse ud af det. Håber det var svar på dit spørgsmål ![]()
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Medlem
fedt jeg har 4 GB ram kan jeg så tage 1 af dem så den få 2 GB vram? og så bliver den jo ligeså stærk som vis den havde HD 5970 er det et program man skal downloade?
EDIT så det er ledt det samme som at overclocke?
|
|
|
|
#4 (permalink) | |||||||||||
|
Aktiv Medlem & Skribent
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Medlem siden d.: Apr 2009
Sted: København
Alder: 13
![]()
|
Hvis du har ledige slots til det.
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Medlem
ok hvordan går jeg så?
|
|
|
|
#6 (permalink) | |||||||||||
|
Senior Medlem
![]() ![]() ![]() ![]() Medlem siden d.: Apr 2010
Alder: 14
![]()
|
1. Introduktion
At kunne gå er en af de vigtigste ting i livet. Et stykke tid efter du har lært at gå, vil du både kunne løbe, hoppe, liste og hundredvis af andre ting. Her er en simpel guide jeg har lavet for at få dig begyndt. 2. De første skridt Først, få selskab af venner/familie. Prøv derefter at stil dig op på begge ben. Dette kan dog være svært i begyndelsen, så få hjælp af dine venner/familie til at holde dig oppe. Her kommer det sværre (ja, som om det ikke var svært nok i forvejen): Selvfølgelig med venner/familie til at holde dig oppe, prøv nu at stille dit ene ben foran dit andet. Derefter, forsigtigt læg vægten på det ben du har forrest og derefter flyt dit bagerste ben frem så det står ved siden af det ben du flyttede fremad. Kan du se en forskel? Du står nu som du gjorde før, men nu er du lige pludselig rykket fremad. Fantastisk! Du er på rette vej! 3. Nu bliver det for alvor svært! Inden du begynder at læse videre, skulle du kunne de følgende ting:
Godt! Føler du at du kan disse ting, så må du læse videre i denne guide. Nu kommer det, du nok kommer til at syntes er rigtig svært. Du skal nemlig prøve at gå... ok, jeg håber ikke at det her er for meget at bede om. Du skal nu prøve at gå UDEN hjælp fra dine venner/familie. Selvfølgelig må de gribe ind hvis du mister balancen og falder, men de må helst ikke hjælpe dig på vej. Svært? Det er okay. Bare følg trinnene ovenfor, bare uden hjælp fra dine venner/familie, og inden længe vil du komme til at gå som en ekspert! Håber at jeg kunne hjælpe!
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Medlem
det var jo en forkert guide!!
![]()
|
|
|
|
#8 (permalink) | |||||||||||
|
Aktiv Medlem & Skribent
![]()
|
Tror Adolf Bieber har lavet lidt sjov med det fordi du skrev forkert. Du skrev "går" og ikke gør, måske skal du rette det. Når men jeg ved hvad du mener.
1. Du kan skifte dine RAM kort ud inde i din computer. Så du skal have taget et slags låge af så du kan komme ind i din computer. Det er forskelligt fra hvordan du åbner lågen, men på min computer skal jeg bruge en skruetrækker og skrue skruerne af. Normalt skal du bare skubbe lågen af med en lille smule brug af dine kræfter. 2. Efter du har taget lågen af skulle det gerne se sådan her ud: ![]() Så skal du finde det sted hvor dine slots sidder. Mine sidder det hvor du kan se på billedet. Du kan finde dine slots ved at kigge efter dine RAM kort. ![]() ![]() 3. Nu kommer det nemme, udskift en af dine kort eller hvis du har et ledigt slot brug det og så sæt dit nye RAM kort i. 4. Når du starter din computer op vil dit "Motherboard" sikkert advare dig om at en af dine RAM kort er udskiftet eller ikke findes. Hvis du er heldig kan du se alle oplysninger om dit nye RAM kort og om det virker, det vil nok kun være på de nye computere.
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Medlem
hmm tak men giver det så mere i grafikkort ram? eller er det sådan at vis man har f.eks 4 GB ram og har et grafikkort der kan komme op på 2 GB kommer den så op på det automatisk vis man har?
|
|
|
|
#10 (permalink) | |||||||||||
|
Aktiv Medlem & Skribent
![]()
|
Dette er bare helt normal RAM udskiftning, grafikkort RAM er noget lidt andet.
|
|
![]() |
«
Forrige Tråd
|
Næste Tråd
»
| Aktive brugere der læser denne tråd lige nu: 1 (0 medlemmer og 1 gæster) | |
| Tråd værktøjer | |
| Forskellige visnings metoder | |
|
|
Klokken er i GMT +1. Klokken er nu 04:56.

Linear Mode