|
|||||||
| Registrer | FAQ | Medlemsliste | Kalender | Arcade | Søg | Indlæg i dag | Marker forums som læst | Chat-rum | Snyd Ranking |
| Ordet er frit Her kan du skrive om alt mellem himmel og jord. |
grafikkort
![]() |
|
|
Tråd værktøjer | Forskellige visnings metoder |
|
|
#3 (permalink) | |||||||||||
|
emperor
![]() ![]() Medlem siden d.: May 2008
Sted: ørsted, 20 km fra randers
Alder: 20
![]()
|
ved jo ikke helt hvor meget du kan betale for det, men hvis det ikke skal være over de 1000 kr vil jeg foreslå at du investere i et: EVGA - GeForce 8600GTS (SuperClocked), 256MB GDDR3, set på SHG.dk til 839,29 kr ink. fragt.
dog ville jeg foreslå (med mindre du ikke tænker på at skulle kunne køre det på high) et Asus - EN8800GTS/HTDP/512M, GeForce 8800GTS, 512MB, som dog også er dyrere 1623,07 kr ink. fragt. men det vil så også kunne holde længere og understytter jo også direct 10. men før du køber en af disse tjek om dit bundkort kan køre med dem. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Moderator - Snydekode Mester (FPS-PC)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Medlem siden d.: Jun 2008
Sted: Hovedstadsregionen
Alder: 19
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Systemkrav for Far Cry:
Minimum: -Supported OS: Windows 98SE/2000/XP (only) -AMD Athlon 1 GHz Processor or Pentium 3 Processor 1 GHz -256MB of RAM -Video Card: 64 MB DirectX 9.0b-compatible graphics card -Sound Card: DirectX 9.0b-compatible PCI card -DirectX 9.0b (also comes on disc) -CD-ROM: 4x DVD or 16x CD-ROM -4 GB of free Harddrive space -Multiplayer: Broadband with 64 Kbps upstream to play (512 Kbps upstream to host 8 players) Recommend: -Supported OS: Windows 98SE/2000/XP (only) -AMD Athlon 2400 or Pentium 4 2 GHz -512 MB of RAM -Video Card: 128 MB GeForce 4 128 MB; ATI Radeon 9500 -Sound Card: Sound Blaster Audigy series -DirectX 9.0b -CD-ROM: 8x-16x DVD or 32x CD-ROM -4 GB of free Harddrive space -Multiplayer: Broadband with 64 Kbps upstream to play (512 Kbps upstream to host 8 players) Nej, nej, nej, nej... Du skal IKKE købe noget nyt kort (med mindre du ikke er tilfreds med dit nuværende). Svaret er ganske enkelt: Drivers! Opdater/hent en driver til dit grafikkort og spillet burde køre meget bedre! |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |||||||||||
|
emperor
![]()
|
jeg ville dog stadig mene at han skulle købe et af de ovenstående (eller et andet directx 10 understøttet kort) for at kunne udnytte spillets graffiken helt.
og vil lige sige at med min. systemkrav, menes der at man har muglighed for at køre alt på low settings. og det er der vel ikke mange der er helt tilfredse med. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Ja, minimumskrav betyder at du lige nøjagtig kan køre spillet! Recommend betyder "anbefale" på dansk. Altså, de anbefaler at man har et Geforce 4000 eller bedre - han har 7000. Derfor er et 7000-kort fint nok til, at spille Far Cry med.
Far Cry udnytter ikke DirectX 10 . Men hvis han derimod vil spille de større spil, så som Crysis, skal han nok ud og have fat i et kort af 8000-serien eller bedre, for at få den bedste spilydelse - eller anskaffe sig et bundkort som understøtter SLI eller Crossfire, så der er plads til mere end 1 kort.I første omgang synes jeg, at han skal hente en driver til kortet og derefter prøve igen. Btw, dejligt grafikkort du har, Napoleon . Hvad har det kostet og hvor har du købt det?EDIT: Ellers hent en patch til spillet, for at se om det har nogen effekt. Du kan downloade nogle her. Det kræver dog registrering at downloade. Sidst redigeret af † Daniel †; 29-07-08 kl 12:48. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |||||||||||
|
emperor
![]()
|
ja forvækslede spillet med crysis. men mener stadig at han skulle skifte til et directx 10 kort, eller i hvert fald til noget kræftigere end 7650s grafikkortet, som efterhånden har nogle år på bagen.
med hensyn til de recommend-systemkrav. undre jeg mig lidt over at de er så lave eller.... kommer lige til at tænke på at der er en 1. og en 2. af far cry og det måske er 1. vi taler om? eftersom jeg ikke ville kunne tro på at 2. kunne køre med dem. --------edit har lige kigget på hans første indlæg og der står ganske rigtigt kun far cry så det er vel 1. han ikke kan trække eller hvad. ville da ellers sige at der ikke burde være noget problem med det efter som spillet er fra 2004 og 7*** serien først kom I 2006 og på det tidspunkt var et glimrende kort. Sidst redigeret af napoleon; 30-07-08 kl 11:55. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Ja, vi snakker om 1'eren, som også er et par år gammel efterhånden - ligesom 7000-kortene er
. Så tingene passer sammen!Til din orientering er 2'eren ikke udgivet endnu .EDIT: Om han vil investere i et kort, der udnytter DirectX 10, er op til ham selv. Du glemmer bare, at DirectX10 KUN er optimeret til Vista maskiner lige pt, og bliver ikke foreløbig udgivet til XP. Nu kender jeg selvfølgelig ikke hans computers specifikationer, så jeg skal virkelige ikke kunne sige noget ang. dette. Sidst redigeret af † Daniel †; 30-07-08 kl 12:05. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |||||||||||
|
emperor
![]()
|
ja så jeg vil godt sige at medmindre det ikke hjælper at opdatere dine drivere ,som daniel har sagt, må der være noget galt med dit grafikkort eller bundkort. sæt eventuelt et andet grafikkort i bundkortet og se om der er nogen forskel.
----edit vil lige sige at der ikke er nogen tydelig forskel på om man køre med vista eller XP, når man har et directx 10 kort. så længe spillet understytter det.også selvom at det selvfølgelig er lidt bedre i vista kan man ikke se nogen forskel ved bare at kigge på det. medmindre éns processer selvfølgelig ikke kan følge med kortet. Sidst redigeret af napoleon; 30-07-08 kl 12:10. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
OG patche spillet! Inde på BoomTown, som jeg linkede til tidligere, kan man finde en patch som retter grafiske ting og sager, som visse kort har problmer med.
EDIT: Som sagt så er DX 10 kun til Vista, så man får en lille smule mere spil for pengene, hvis man har en Vista maskine og hvis spillet selvfølgelig udnytter DX 10. Sidst redigeret af † Daniel †; 30-07-08 kl 12:12. |
|
|
|
![]() |
«
Forrige Tråd
|
Næste Tråd
»
| Aktive brugere der læser denne tråd lige nu: 1 (0 medlemmer og 1 gæster) | |
| Tråd værktøjer | |
| Forskellige visnings metoder | |
|
|
Klokken er i GMT +1. Klokken er nu 00:13.

- moderator siden september 2008.
. Men hvis han derimod vil spille de større spil, så som Crysis, skal han nok ud og have fat i et kort af 8000-serien eller bedre, for at få den bedste spilydelse - eller anskaffe sig et bundkort som understøtter SLI eller Crossfire, så der er plads til mere end 1 kort.
Linear Mode