Snydekoder fra A-Z

Gå Tillbage   Snyd.dk Forum - Snydekoder og Cheats til computerspil > Generelt - Snyd.dk > Ordet er frit

Ordet er frit Her kan du skrive om alt mellem himmel og jord.

Tunatic - Et nyttigt program

Svar

Tråd værktøjer Forskellige visnings metoder
Gammel 14-08-09, 04:17   #1 (permalink)
Moderator

Taizun's Avatar

3 Highscores

Medlem siden d.: Dec 2008
Sted: Esbjerg, Danmark
Alder: 20
Taizun har en gylden aura om sigTaizun har en gylden aura om sig
Send en besked via MSN til Taizun Send en besked via Skype™ til Taizun
Standard Tunatic - Et nyttigt program

Kender I det, når man lige sidder og lytter til noget musik på sin computer, i en film på youtube, eller på en netradio... Og man brænder efter at finde navnet på sangen...

Her er løsningen

Tunatic. Det fungere i samme stil som ZiT i GTA4, og Track ID på en Sony Ericsson. Forskellen er blot, at dette er til din PC

Programmet er meget lille og kompakt, det indeholder ingen virus eller anden form for skadeligt materiale(Scanning med Norton Internet Security 2009), og der er ingen form for toolbars, ekstra programmer e.lign. der skal installeres.

Programmet fungerer også nøjagtig ligesom det gør med Track ID på en Sony Ericsson og ZiT i spillet, GTA4.

Programmet kan downloades her: Tunatic: free music identification software

Har den sidste halve times tid siddet og testet programmet for at se hvor godt det fungerede. Og de eneste gange jeg er stødt på at programmet ikke kunne finde sang-navnet, var hvis jeg spillede et nummer der blev spillet af en amatør, eller hvis det var rigtig dårlig lydkvalitet.

Tunatic kan bruges til at finde al slags musik. Jeg gik fra at prøve med klassisk, hård rock, pop, hardstyle, elektronisk, og lidt soundtrack-musik(Titanic, Braveheart, Forest Gump, osv.)

Dette program er helt klart under min Top 10 mest nyttige programmer, for jeg har i længe værdsat Sony Ericsson's Track ID, og nu er det lige blevet en del nemmere.

Så download programmet, og skriv din mening om det her.
Har du problemer med programmet, eller brug for en anden form for hjælp vedrørende dette program, kan du også skrive her.

Snyd.dk Moderator

"Around every corner hides a new threat, a new opportunity, and a new path. It's your choice whether you want to hide before the corner, or venture past it."
Taizun er offline   Citer
Skulderklap af 7 brugere til Taizun
ACedo (14-08-09), Blackjack (14-08-09), God of Cheating (17-10-09), Huma (14-08-09), lundahl (14-08-09), Sheepy (26-08-09), themaster (14-08-09)
Gammel 14-08-09, 14:23   #2 (permalink)
Senior Medlem

Blackjack's Avatar

2 Highscores

Medlem siden d.: Oct 2008
Sted: Sydsjælland
Alder: 16
Blackjack ligger på 0 i omdømme
Points: 5,084, Level: 45 Points: 5,084, Level: 45 Points: 5,084, Level: 45
Level up: 67% Level up: 67% Level up: 67%
Aktivitet: 0% Aktivitet: 0% Aktivitet: 0%
Send en besked via Skype™ til Blackjack
Standard

Sejt den virker godt

En Masse nye Userbars Her!
Er Super Aktiv, men er blevet inficeret... Med Dovenskab! ^^ Dejligt!
Daniel kendt som Blackjack Her på Snyd.dk

Feel Free to Add!
Steam ID: Blackchaif
Youtube: DanzielDaVinci
Blackjack er offline   Citer
Gammel 14-08-09, 14:44   #3 (permalink)
Aktiv Medlem & Skribent

lundahl's Avatar

Medlem siden d.: Apr 2009
Sted: København
Alder: 13
lundahl har fået meget lidt i omdømme - er måske noob
Points: 6,807, Level: 54 Points: 6,807, Level: 54 Points: 6,807, Level: 54
Level up: 29% Level up: 29% Level up: 29%
Talking

wow hvordan kan programmet finde navnet
Gammel 14-08-09, 15:07   #4 (permalink)
The 1337 Cheater

themaster's Avatar

2 Highscores
Vundne Tuneringer: 2

Medlem siden d.: Jun 2008
Sted: tv2 midt-vest (eller bare i nærheden af viborg)
themaster har en gylden aura om sigthemaster har en gylden aura om sigthemaster har en gylden aura om sigthemaster har en gylden aura om sigthemaster har en gylden aura om sig
Points: 11,731, Level: 71 Points: 11,731, Level: 71 Points: 11,731, Level: 71
Level up: 21% Level up: 21% Level up: 21%
Aktivitet: 14% Aktivitet: 14% Aktivitet: 14%
Standard

ok grunden til at jeg ikke svarede noget tidligere var at jeg lige skulle se hvordan den fungerede og se om den havde nogle fejl...

1. Den kan kun finde sange som har vokaler på (altså som har stemmer med)
2. Den kan ikke finde helt nye sange fx. aqua back to the 80´s
3. Den kan ikke finde sange som kun har lyd og beat på...
4. Af den konklusion har jeg også fundet ud af at den er ikke alle sange den har i databasen dvs. at den kan kun finde sangen, som har teksten på.
og hvis i lægger mærke til billedet med sangen Sunglasses at night (meget populær faktisk) at den bliver forvekslet med en anden en.

og det betyder at den kun tager teksten af musikken og finder ud af hvilken sang det er...

undskyld hvis jeg er en lyseslukker -_-

men ellers en god program...
(men faktisk så var det de 3 første jeg prøvede den på)

i kan selv prøve med her:

men altså hvis de kunne finde sangen udelukkende med lyd så ville det være fedt...

Og der er faktisk en anden hjemmeside som også gør dette for dig:
Search for Music Using Your Voice by Singing or Humming, View Music Videos, Join Fan Clubs, Share with Friends, Be Discovered and Much More For Free! - midomi.com
her er det bare DIG der skal synge sangen/nynne den, også vil den også finde det. Men igen har det den fejl at den ikke kan finde sange som kun har beats og musik...
Vedhæftede billeder
Filtype: jpg aqua.jpg‎ (90.8 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg children.jpg‎ (93.7 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg sunglas.jpg‎ (95.7 KB, 2 visninger)

"Snyd er ligesom en bog. Når du åbner for dem, ser du nye ting, som du ikke vidste."
Ville lige sige tak fordi I har skrevet tillykke til mig.
themaster er offline   Citer
Gammel 14-08-09, 15:39   #5 (permalink)
Moderator

Taizun's Avatar

3 Highscores

Standard

Det lyder mærkeligt themaster...
Jeg testede lige Tunatic på ''Corey Hart - Sunglasses at Night'', og den fandt den på under 10 sekunder (Og nej, den skrev ikke at kunstneren hed Tiga, men Corey Hart).
Derudover fandt den også ''Robert Miles - Children'' på kort tid.
AQUA sangen havde jeg dog også selv problemer med.

Det er dog forkert at den kun kan finde sange med vokaler/stemme på.
Jeg har lige testet 3 techno sange(Heriblandt Tiesto - Adagio for Strings) og den fandt dem hurtigt, selvom det var ren beat/melodi.

Du har dog ret i at den ikke kan finde forholdsvis nye sange. Testede den lige på halvdelen af Eminem's nye album, Relapse, og den kunne ikke finde en eneste.

Men sange fra starten af 2009 og før, kan den godt finde. Jeg går ud fra at deres database bliver opdateret indimellem, så mon ikke vi får lov til at finde Aqua - Back to the 80's og andre nye sange, i en nær fremtid

Konklussion: Den benytter sig ikke kun af vokal-teksten i musikken. Lyd og beat kan den også finde sang-navnet på. Nye sange kan den dog ikke finde.

Vil lige hurtigt spørge, om du benytter dig af Stereomix, eller en mikrofon-enhed til at indspille det musik du forsøger at få navnet på?

EDIT: Til lundahl: Den finder navnet på sangene, ved at søge efter sammenligninger imellem rytme/beat/melodi/sangtekst i deres database.
Min teori er at den starter ud med at sende ca. et 1-sekunders stykke af musikken ind til søgning, og laver en skærpelse af søgeresultater. Derefter tager den sikkert en større del(Måske 5 sekunder af en sang) og sender det ind til søgning, og derefter skærper den søgningen ind igen. Sådan bliver den ved, indtil den står tilbage med 1 søgeresultat.

Desto flere sange der har nogenlunde samme melodi/beat/rytme, desto længere tid tager det at finde sangens navn.

En god idé når man leder efter sange, er at justere lyden sådan at lydbølgerne i Tunatic ikke svinger for meget, men heller ikke for lidt.
Svinger lydbølgerne for meget, er lyden sat for høj, svinger de for lidt, er lyden for lav.
Jeg bemærkede at Tunatic fandt navnene meget hurtigere, hvis jeg justerede lydniveauet til at perfekt niveau.

Snyd.dk Moderator

"Around every corner hides a new threat, a new opportunity, and a new path. It's your choice whether you want to hide before the corner, or venture past it."

Sidst redigeret af Taizun; 14-08-09 kl 15:47.
Gammel 14-08-09, 16:35   #6 (permalink)
The 1337 Cheater

themaster's Avatar

2 Highscores
Vundne Tuneringer: 2

Sted: tv2 midt-vest (eller bare i nærheden af viborg)
themaster har en gylden aura om sigthemaster har en gylden aura om sigthemaster har en gylden aura om sigthemaster har en gylden aura om sigthemaster har en gylden aura om sig
Points: 11,731, Level: 71 Points: 11,731, Level: 71 Points: 11,731, Level: 71
Level up: 21% Level up: 21% Level up: 21%
Aktivitet: 14% Aktivitet: 14% Aktivitet: 14%
Standard

den optages via et Stereomix... og har prøvet adskillige gange men den virker vises stadigvæk at den ikke kender sangene altså de 2 som du kunne finde

edit. ok jo nu kan den godt finde sunglasses at the night med den rigtige navn... men anden anden kan den altså ikke finde endnu... hvilken del af sangen brugte du på children? (tiden?)

men nu håber jeg ikke at jeg "pulder" for meget, for selvfølgelig er det et program i verdensklasse. og kan sagtens undvære lidt hist og her. Det var bare et problem med det. Havde jo også helt glemt at lave en skulderklap (ville også give dig +rep men har ikke givet en anden en endnu. men skal nok gøre det...)

EDIT 2:
LOL jeg kunne få den til at vise den her:

(se billede)
Vedhæftede billeder
Filtype: jpg style.jpg‎ (94.5 KB, 6 visninger)

"Snyd er ligesom en bog. Når du åbner for dem, ser du nye ting, som du ikke vidste."
Ville lige sige tak fordi I har skrevet tillykke til mig.

Sidst redigeret af themaster; 14-08-09 kl 17:00.
themaster er offline   Citer
Gammel 14-08-09, 18:34   #7 (permalink)
Moderator

Taizun's Avatar

3 Highscores

Standard

Haha, alt for grinern med den der Freestylo sang :P

Men altså, jeg brugte bare starten af sangen Robert Miles - Children, og det tog kun 6-8 sekunder

Snyd.dk Moderator

Gammel 16-08-09, 23:50   #8 (permalink)
Moderator - Snydekode Mester (FPS-PC)

† Daniel †'s Avatar

1 Highscore

Sted: Hovedstadsregionen
Alder: 19
† Daniel † har en gylden aura om sig† Daniel † har en gylden aura om sig† Daniel † har en gylden aura om sig† Daniel † har en gylden aura om sig† Daniel † har en gylden aura om sig† Daniel † har en gylden aura om sig
Standard

Virker upåklageligt her! Virkelig et brugbart tool.

Takker.
Gammel 27-08-09, 18:18   #9 (permalink)
Aktiv Bruger

Sheepy's Avatar

1 Highscore

Medlem siden d.: Jun 2009
Sted: Jorden
Sheepy har fået meget lidt i omdømme - er måske noob
Points: 1,077, Level: 17 Points: 1,077, Level: 17 Points: 1,077, Level: 17
Level up: 77% Level up: 77% Level up: 77%
Standard

Jeg kan slet ikke få den til at virke. Tror jeg gør noget galt.
Hvad jeg gør: Jeg trykker på programmets søg knap og sætter med de samme en youtube film igang. Men den siger bare at den ikke kan finde den.
Hvad gøre jge forkert? Nogen der kan hjælpe?
Gammel 27-08-09, 19:28   #10 (permalink)
Moderator

Taizun's Avatar

3 Highscores

Standard

For at kunne lade programmet optage de lyde der afspilles på computeren, kan man benytte sig af en mikrofon, og placere den ved højtaleren. Dette er dog den svære løsning, da den ikke altid finder resultatet så.

Den nemme løsning, er(Hvis man har Vista) at gå ind i Kontrolpanel -> Hardware og lyd -> og trykke på ''Administrer lydenheder'' under fanen ''Lyd''.
Derefter skal du gå ind i fanen ''Optagelse'' og højreklikke på ''Stereomix'' og trykke ''Aktiver''.
Kan ikke helt huske hvad man skal gøre hvis man benytter sig af Windows XP, så det ville være dejligt hvis en anden kunne forklare dette Men uanset om du bruger XP eller Vista, skal du benytte ''Stereomix'' til indspilning af lyde, når du benytter Tunatic.

Derefter burde Tunatic kunne finde sangen meget nemmere. Håber det hjalp <

Snyd.dk Moderator

Svar

Aktive brugere der læser denne tråd lige nu: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Tråd værktøjer
Forskellige visnings metoder

Regler for brug
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke skrive svar
Du må ikke sende vedhæftede filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB code er
Smilies er
[IMG] koden er
HTML koden er Fra
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are Fra

Klokken er i GMT +1. Klokken er nu 23:36.