|
|||||||
| Registrer | FAQ | Medlemsliste | Kalender | Arcade | Søg | Indlæg i dag | Marker forums som læst | Chat-rum | Snyd Ranking |
| Mobiltelefoner & Gadgets Her kan brugerne snakke om de forskellige smartphones / mobiltelefoner på markedet. Spil og tricks kan forventes her. Desuden andre gadgets som iPad, iPod mv. |
Android rooting for nybegyndere
![]() |
|
|
Tråd værktøjer | Forskellige visnings metoder |
|
|
#1 (permalink) | |||||||||||
|
Aktiv Medlem & Skribent
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Medlem siden d.: Apr 2009
Sted: København
Alder: 13
![]()
|
![]() Rooting er en form for ”Jailbreak”, som vi alle kender fra iphone’s og iPod Touch’s. Rooting giver dig så simpelt som navnet siger adgang til dine root filer og mapper. Det betyder at du kan komme i gang med at lege med din mobils indre motorrum. Du ville her kunne kontrollere din mobil som du helt selv vil, og hermed kunne ændre din mobil efter dit behov. Med rooting kan du også ”Flashe” din mobil. Det betyder at du modder din mobil så du f.eks. Kan skifte din mobil’s ”Rom”(Android Styresystem) til et helt andet. De 2 bedste grunde til at jeg rootede min HTC Legend mobil var nok, #1 Jeg syntes min mobil var ved at blive langsom. Jeg kunne højest installere 5 applikationer før min Legend begyndte at blive langsom. Efter jeg skiftede ”Rom” og overclockede min Legend kunne jeg installere omkring 40 applikationer (Lige nu har jeg installeret 32). Grund #2 var nok også det med langsomheden. I hvert fald manglede jeg plads på min Legend som også samtidig gjorder mobilen meget langsom. Her fandt jeg så en guide på nettet til hvordan man delte sit SD-Kort op i 2 ”Partitions”, det betyder at du deler dit SD-Kort op i 2 dele. Det vil nok svare til at have 2 SD-Kort. Den ene del kan du så vælge at installere Android systemet på. Det giver meget plads ledig hvis du har et af de større SD-Kort med meget plads på. Nu ligger bl.a. Også alle mine applikationer på mit SD-Kort, det er smart når man har installeret 32 applikationer. Den anden del vil så blive brugt ligesom jeg brugte mit SD-Kort før jeg delte det, altså f.eks. Til film, billeder og musik. Rooting kan gøres med næsten alle mobiler. Det jeg mener med ”næsten” er at ikke alle mobiler er der fundet ”Exploits” til. Hvad er så en ”Exploit”? En ”Exploit” er den fejl en hacker finder og bruger til at få sit program ind i systemet. Det vil nok svare til en ”Glitch” fra et spil. Rooting kan gøres på mange måder. Nogle er nemme, og andre kan godt være lidt svære at løse. Der findes også mange forskellige metoder til at roote sin mobil. Alt afhænger faktisk efter vilken model og mobil du har. Den nemme løsning kan bare være en applikation som du skal installere, åbne og klikke på knappen ”Root”. Andre løsninger kan godt blive lidt tricky, da du f.eks. Skal ind og skrive nogle kommandoer i ”CMD”. Alt efter vilken rooting metode du finder kan det også tage længere tid. Da jeg skulle roote min HTC Legend tog det mig omkring 8 timer. Nogle rooting metoder kan tage 10 min. Det hele afhænger efter hvor mange fejl der kommer. Rooting kan også være farligt. At roote din mobil betyder som sagt at du får adgang til din mobil’s indre motorrum. Det betyder også at hvis du ikke passer på, kan det nemt gå galt. Hvis du nu finder dig en smart applikation, skal du stadig passe på. Applikation kan være fin nok, men hvis du bruger applikationen forkert, kan du ende med at ødelægge din mobil. Du kommer måske også ud for et tilfælde, hvor din mobil crasher. Det kan bl.a. Ske ved en fejl i måske den applikation du har installeret, den ”Rom” du har installeret, eller bare at din mobil blev for varm. Er rooting nu også lovligt? Ja. Rooting er lovligt, da Google’s Android system er ”Open Source”. Det betyder at du må lege, pille og skrue på alt det du vil på din mobil. Men selvfølgelig vil der jo ryge en sikkerhed for din mobil. Det betyder desværre også at din mobil’s garanti ryger. Hvis du føler at rooting er noget for dig, og at du godt tør at pille ved motorrummet og udforske Android’s store verden. Så kan du komme i gang med det samme. Søg på Google efter lige præcis din mobil, og hvordan man rooter den. Kom godt i gang: Android & Windows Phone: Tablets, Apps, & ROMs @ xda-developers Android Forum DK • Forsiden Android Forums Mobildebat.dk | Forum om mobil og telebranchen http://www.androidauthority.com/root...-tablet-10915/ Jeg tager gerne i mod kritik. ![]()
|
|
![]() |
«
Forrige Tråd
|
Næste Tråd
»
| Aktive brugere der læser denne tråd lige nu: 1 (0 medlemmer og 1 gæster) | |
| Tråd værktøjer | |
| Forskellige visnings metoder | |
|
|
Klokken er i GMT +1. Klokken er nu 22:02.

Linear Mode