|
|||||||
| Registrer | FAQ | Medlemsliste | Kalender | Arcade | Søg | Indlæg i dag | Marker forums som læst | Chat-rum | Snyd Ranking |
| MMOG Her kan der snakkes om de forskellige Massively Multiplayer Online Games der er derude. WoW, AoC mv. |
World of Warcraft - mini guide til nybegyndere
![]() |
|
|
Tråd værktøjer | Forskellige visnings metoder |
|
|
#1 (permalink) |
|
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jeg giver lige nye spillere et lille tip til spillet som jeg godt selv kunne bruge da jeg startede WoW
jeg er rimelig træt så jeg vil teste lidt og tilføje ekstra tips som dagene gårinfo omkring spillet World of Warcraft også kalled WoW er et populært MMORPG spil. der findes dog en guide til spillet men den koster penge og der er ikke mange som tør tage chancen og købe en guide til et spil som man måske ikke har lyst til at spille.. når man spiller WoW skal man huske at man betaler for spillet, spillet får tilføjet nye dungeons, levels, items, PvP arenaer M.M hele tiden, det er jo en skam vis man ikke får lov til at nyde dette fordi man ikke forstår meningen med spillet Add-ons før du går i gang med spillet er Add-ons et "must" vis man skal opnå noget. der er feks Questhelper og Cartographer som hjælper dig med dine quests og kort gå ind på internettet og indtast www.curse.com. tilføj derefter /Client så der står Curse.com/client eller tryk på den lille orange boks hvor der står Curse Client. den hjælper dig med at downloade dine add-ons så du ikke laver noget galt og sikrer dig opdateret add-ons hele tiden [i toppen ser du 2 valmuligheder. bare tryk Download for PC] opret en bruger med din Curse Client og så Sign In i toppen er der en orange linje med forskellige valgmuligheder. klik på WoW Addons. der er et søgefelt. i starten har du ikke rigtig brug for særlig mange addons for spillet bliver lidt avanceret af alle de add-ons som fylder i skærmen. start med at søge Questhelper og tag den første. klik på den og derefter tryk Install Via Curse Client. din Client vil nu downloade din Add-on automatisk jeg vil også forslå du finder Cartographer. den viser dig hele kortet så du ikke selv behøver at udforske stederne for at se det (disse og alle andre addons på Curse.com er tilladt. dvs du kan ikke blive banlyst eller andet. så alle de skrøner om de er ulovlige skal du ikke lytte til) når du begynder at forstå addons kan du downloade andre addons som kan hjælpe dig, husk dog lige der er mange du ikke har brug for som bare fylder på skærmen. addons er lavet for at hjælpe dig men alt for mange skaber bare kaos. tid til at vælge din klasse og race du har nu fået dine addons er skal til at begynde at spille. du skal jo selfølgelig vælge fraktion, race og klasse. husk dog lige og når du først har valgt din race og klasse kan du IKKE skifte midt i det hele [du kan dog lave en ny karakter men den vil starte i level 1] jeg har ikke rigtig spillet som Alliance men Horde er også fint til at begynde med. det kan godt være de ikke er særlig pæne i starten men senere vil du ikke fortryde det, desuden har de også nogle gode race-bonuser. selvom alliancen ser fristende ud. det er dog dit eget valg men vis du spiller på en PvP server kan du ikke skifte fraktion(altså lave en fra det andet hold) medmindre du skifter server. mit forslag vil være at du spiller på en Normal server så kan du lave både Alliance og Horde karakterer på serveren, de kan dog ikke kommunikere eller overføre ting/penge. spør lige dine venner og/eller bekendte om de spiller WoW og så start på deres server så du har nogen at snakke med og som kan hjælpe dig igennem de hårde tider i krigen [jeg spiller selv på Laughing Skull - PvP server - Population: Medium. med min warlock orc karakter ved navn Utaro. level: 72] du skal også vælge din klasse som er et svært valg. du skal helst starte med en klasse som du vil syntes er sjov/go' så du ikke behøver at skifte, i starten vil du dog føle at alle de andre har så mange fede fordele som du ikke selv har. men vær klasse er unik med forskellige magier og der er ikke rigtig nogen der bliver snydt mit forslag vil være du spiller som en all-in-one klasse eller en Solo Expert klasse. disse inkluderer Druid Warlock Paladin Shaman Hunter (mange spillere syntes de er kedelig og er ikke gode at starte med som nybegynder) druiden er specielt kendt for sine forme. den kan skifte form til både tank og dps (med Balance i højt level bliver den en magi-kaster) i lvl 80 er den en rigtig god Healer som mange gerne vil have med i deres gruppe en Warlock er kendt for at være en god "supporter" med en masse magier som skal hjælpe både digselv og dine gruppe medlemmer. dette inkluderer din Dæmon som er giver Health Buff og din Voidwalker som du kan bruge som tank til quests, desuden lærer de også at påkalde en "summoning stone" som kan bruges til at påkalde andre gruppe medlemmer (dette er effekt vis du er et sted uden en summoning stone eller vis du skal påkalde et lavt/højt level gruppe medlem) Paladinen er en god tank, healer og booster. mange vil gerne have en paladin med i deres gruppe. de er også gode til at booste i højt level dungeons (som lvl 80) og en ekstrem god healer i både de lavere levels og høje levels (kræver godt healing gear) dog er de lidt kedelige i quests men de handler også om smag og behag shamanen kan skabe totems som giver en buff til medlemmer omkring den som feks ekstra Strenght og Agility til gruppe medlemmer. de er også okay healers men kræver ekstremt godt gear og erfaring. god til at klare quests selv især med deres kendte leveling talent Enchantment som giver ekstremt høj skade og da din manapool ikke bliver brugt så tit kan du helbrede dig selv, overleve svære quests og klare store grupper af monstre som andre måske ikke vil være i stand til at klare en hunter er god til at klare mobs (monstre) hurtigt og effektivt men de bliver alt for ensformet. siger mange spillere. og burde derfor ikke spilles af nybegyndere som vil have et godt første-intryk af spillet de er lang-distance angribere som bruger bue eller gevær til at dræbe fjenden hurtigt samt sit dyr som fungerer som tank og DPS (Damage Per Second) jeg har selv spillet Warlock og Hunter og jeg kan godt bekræfte de bliver lidt kedelige i længden da det eneste man skal er at pudse sin medhjælper på fjenden og så bruge en speciel rækkefølge af magier / angreb en Druid eller Shaman er nok det bedste valg da de er gode DPS's og gode til at klare quests på egen hånd hurtigt. en paladin kan dog også bruges vis du kan lide den slags karakter der er selføglelig mere end disse klasser men de er lidt mere avanceret. PS: alle disse klasser har et specielt mount-tilbud som sparer spilleren for nogle penge Shaman: ghostwolf 40% hurtigere (lvl 20) 2sekunders cast time [0-1 med Improved Ghostwolf] Paladin: billigt unikt mount. 60% hurtigere (lvl 30) 3 sekunders cast time [unikt mount som kun Paladiner kan få] Warlock: billigt unikt mount. 60% hurtigere (lvl 30) 3 sekunders cast time [unikt mount som kun warlocks kan få] druid: travelform. 40% hurtigere (lvl 20) instant cast time - flying / epic flying mount 60/280% hurtigere (lvl 70) [flying mountet er unikt som kun druider kan få - dette flying mount kræver at man klarer en rimelig quest kæde men det er i det mindste hurtigere og (så vidt jeg ved) billigere end at bruge penge på et normalt flying mount] grunden til at jeg valgte disse 4(5med hunteren) er at de alle får en form for mount. selvom shamanen og druiden kun får 40% er det stadigvæk godt for en nybegynder da mount prisen er rimelig høj. den er faldet men stadigvæk høj racen er et nemt valg. du klikker på den race du vil have. de alle har forskellige fordele som er specielt gode til forskellige klasser. feks er Undeads gode som Warlocks og andre klasser uden Mana (rogue, death knight og warrior) fordi den har en race evne som gør den kan "spise" menneskelige væsner og udøde, den får liv imens den spiser. eller Tauren som feks får 5% ekstra stamina. meget effekt i de højere levels Quests og Zoner når du så er startet i WoW skal du samle quests ind fra hele byen du er i og derefter udføre dem. helst på én gang. det er så her du vil få brug for din Questhelper addon som viser hvor de ting du skal bruge er. den er dog ikke 100% præcis vis du feks skal ud og samle bær fra en busk så viser den måske et sted midt i det hele men så prøv at kigge rundt omkring i det område jeg har kun spillet som Horde så vis du vælger at spille Alliance kan mine råd ikke rigtig hjælpe dig 100% lige meget om du vælger Tauren, Undead, Orc eller Troll så kan du sagtens komme i level 10-15 nemt og hurtigt i deres start område. når du har klaret start stedet burde du gå hen til The Barrens - Crossroads. og her kommer din Cartographer ind. du behøver nemlig ikke lede hele The Barrens igennem bare for at komme til Crossroads og dette er en stor fordel da mange uden denne Addon bruger lang tid på at lede efter FP's [der står en Flightmaster i hver by som har en FP (Flypath) når du har taget denne og der er en anden FP som er tæt på eller som er forbundet til den som du har taget kan du flyve gennem de områder. det koster dog lidt penge men det er klart det værd, der er ingen som har tid til at løbe fra den ene by til den anden i The Barrens kan du sagtens komme i level 20 eller lign. du kan også lige finpudse med nogle få quests i en by lidt længere nede den bedste måde at klare quests på - det er ligemeget om du er level 10 eller 50 saml alle quests du kan i første omgang, og udfør dem på samme tid. det går hurtigere og det er tusinde gange nemere end at skulle gå frem og tilbage [der er dog nogle få undtagelser som feks Kæde-Quests hvor en anden quest også er med i - dette i de tidlige levels i questen Dangerous og Battle of Hillsbrad som fås i Hillsbrad Foothills] tillykke! du er nu level 20 - mit råd til at klare dig gennem spillet vil være at gå i dungeons hver 10 level (gælder ikke i Outland eller Northrend - lvl 60-80) på denne måde får du nyt gear til at klare sværhedsgræden som bliver øget hele tiden - læs længere nede vis du vil vide mere om dungeons. de første par levels er nemme og som sagt bliver det svære og svære. du skal hele tiden til nye områder og klare dig gennem hårde udfordringer - vis du klarer dig gennem spillet som jeg har forklaret vil du stige i level hurtigt. brug ikke dine penge i første omgang. jeg vil forklare hvordan de bruges vis du vil have de skal holde hele spillet mere vil komme.. næste kapitel: info omrking gode quest områder og
It's so much easier to see the world in black and white… Gray? I don't know what to do with gray… - Garrus "Archangel" Vakarian There are some defeats more triumphant than victories. - Michel de Montaigne Sidst redigeret af Soyaman; 24-03-09 kl 11:45. |
|
|
|
![]() |
«
Forrige Tråd
|
Næste Tråd
»
| Aktive brugere der læser denne tråd lige nu: 1 (0 medlemmer og 1 gæster) | |
| Tråd værktøjer | |
| Forskellige visnings metoder | |
|
|
Klokken er i GMT +1. Klokken er nu 21:32.

jeg er rimelig træt så jeg vil teste lidt og tilføje ekstra tips som dagene går

Linear Mode