|
|||||||
| Registrer | FAQ | Medlemsliste | Kalender | Arcade | Søg | Indlæg i dag | Marker forums som læst | Chat-rum | Snyd Ranking |
| Mac Snak om computerspil til Apple Mac eller omkring Mac generelt |
Macbook Pro 13" harddiske
![]() |
|
|
Tråd værktøjer | Forskellige visnings metoder |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Medlem
![]() ![]() ![]() ![]() |
hej alle på snyd.dk.
Overvejer Kraftigt at skifte min (gode) acer ud til en macbook pro 13". Det store problem kommer så til harddisk. Synes alle de brugte til omkring 5,000 kr (eller over) kører med en lille harddisk. Derfor tænkte jeg om man kunne skifte ens harddisk. har fundet nogle guides, men lige nu kniber det så med at finde en harddisk til den. Krav MHT størrelse (bredde, højde) ikke GB. Harddisken skal være 2,5" Ved ikke lige hvad målstoksforholdet er men billede : http://img444.imageshack.us/img444/8...iphardirve.png Angåene skiftning af harddisk er der så nogle der ved hvordan man formatere en macbook pro 13"?
|
|
|
#2 (permalink) | |||||||||||
|
Aktiv Medlem & Skribent
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Medlem siden d.: Apr 2009
Sted: København
Alder: 13
![]()
|
Ja, at formatere en Macbook og alle de andre Macs er let nok. Det kræver bare en installations disk som følger med til en ny Macbook.
Jeg har selv taget en gammel harddisk og sat i min nye computer. Så jeg har 2, det giver jo meget mere plads. ![]()
Vind 1 måneds Sputnik(TV2) Sidst redigeret af lundahl; 12-09-10 kl 16:45. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |||||||||||
|
Aktiv Medlem & Skribent
![]()
|
Formetering af en Mac vil jeg sige er nemmere end at fornatere en PC.
Vil du vide hvordan nu, eller når du har købt den?
|
|
|
|
#7 (permalink) | |||||||||||
|
Aktiv Medlem & Skribent
![]()
|
Du skal have en installationsdisk der følger med til en helt ny Mac, ellers kan købe en i f.eks. Fona.
-------------- Derefter skal du sætte disken i. Åben disk mappen og vælg "Install" (Eller noget lignende) og klik på "Restart". Skriv dit administratorens kodeord og navn og klik "OK". Hvis det ikke virkede skal du bare genstarte og holde "Option" knappen inde i mens din Mac starter op. Når den har genstartet spøger den om sprog du vil bruge på din Mac og du vælger vilken som helst sprog du vil. Du får måske et valg mellem 2 drev, en CD eller noget ligende, vælg CDen. Derefter starter der en installation frem, men VENT du skal ikke installere endnu. Du skal klikke på "Utilities" og derefter "Disk Utilities". Nå åbner programmet "Disk Utilities" og du skal vælge det drev du vil formatere (Som nomalt hedder "Macintosh HD eller HD") ude i venstre side. Derefter vælg fanen "Erase" og vælg "Mac OS Extended (Journaled)" til højre for "Volume Format:". Lad navnet være som det er og klik på "Erase..." Du bliver advaret om du er sikker og du klikker på "Erase" Nu formatere den og du vil sikkert ligge mærke til hvor hurtigt det gik. ![]() Nu lukker du bare programmet og installere systemet igen.
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Medlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
det er meget ledt at formatere en HP computer fordi nogen vis man starter dem op kan man trykke på F11 og så går man over til system recovery og der kan man så trykke på fabrik gendannelse så gendanner den ens pc ledt uden CD/DVD og så virker windows igen den sletter nemlig ikke windows derfor er det mega fedt. er så glad for jeg gjorde det ved denne her pc
.
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu snakker vi om Mac MAXIMUM. Hold dig venligst til emnet
Der er ingen der spørger om hjælp eller råd til benyttelse af en HP computer. ![]()
|
![]() |
«
Forrige Tråd
|
Næste Tråd
»
| Aktive brugere der læser denne tråd lige nu: 1 (0 medlemmer og 1 gæster) | |
| Tråd værktøjer | |
| Forskellige visnings metoder | |
|
|
Klokken er i GMT +1. Klokken er nu 11:28.

Der er ingen der spørger om hjælp eller råd til benyttelse af en HP computer. 

Linear Mode