|
|||||||
| Registrer | FAQ | Medlemsliste | Kalender | Arcade | Søg | Indlæg i dag | Marker forums som læst | Chat-rum | Snyd Ranking |
| Mac Snak om computerspil til Apple Mac eller omkring Mac generelt |
Processor fra PowerPC til Intel
![]() |
|
|
Tråd værktøjer | Forskellige visnings metoder |
|
|
#1 (permalink) | |||||||||||
|
Aktiv Medlem & Skribent
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Medlem siden d.: Apr 2009
Sted: København
Alder: 13
![]()
|
Jeg har en Imac OSX G5.
Den er rigtig god og jeg kunne faktisk kunne spille på den hvis det ikke var fordi min processor fra PowerPC. Så problemmet er at jeg har en PowerPC processor. Men så tænkte jeg på om jeg ikke kunne skifte min Intel processor ud med min PowerPC processor. Jeg ved godt hvordan man gør jeg ville bare hvide om det vil virke eller om computer går i sort. Så kan jeg skifte min PowerPC processor ud med min Intel processor uden problemmer?
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Medlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvad ikke helt vis det er en Mac som du skriver kræver det nok at du har en processor der er lavet til Mac. men er din powerpc processor ikke god nok?
|
|
|
|
#3 (permalink) | |||||||||||
|
Aktiv Medlem & Skribent
![]()
|
En PowerPC processor var engang godt nok. For nogle år siden var PowerPC den hurtigste processor man kunne få men, idag er Intel blevet hurtigere og derfor køre de fleste programmer nu kun hvis du har en Intel processor.
Dvs. at jeg f.eks. ikke kan få Steam, Snow Leopard og alle andre programmer der bliver produceret til Mac idag. Problemmet er også at alle nye programmer idag bliver kun produceret til Intel processoren eftersom det er et støre maked og du vil kunne udnytte flere af alle programmernes funktioner i det. PC har ikke problemer med det eftersom de kun bliver produceret med en Intel processor. (Rettelse af Taizun: PC'er med Windows styresystemer bliver også produceret med AMD processorer. Markedet er omtrent lige stort for begge konkurrenter, selvom Intel dog sidder på overskuddet lige for tiden )Det skulle ikke have nogle betydning om det er en mac eftersom computerne ser ens ud inden i.
Vind 1 måneds Sputnik(TV2) Sidst redigeret af Taizun; 31-08-10 kl 16:25. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Medlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
lol går de hvorfor er en mac så hurtigere og fucker næsten aldrig op og starter hurtig op?
|
|
|
|
#5 (permalink) | |||||||||||
|
Aktiv Medlem & Skribent
![]()
|
Fordi at i starten var PowerPC det hurtigste men nu er Intel processoren hurtigst og Mac har selvfølelig skiftet til Intel processor så deres computere hurtigere.
Resten har noget at gøre med hvordan de er bygget og så meget andet.
|
|
![]() |
«
Forrige Tråd
|
Næste Tråd
»
| Aktive brugere der læser denne tråd lige nu: 1 (0 medlemmer og 1 gæster) | |
| Tråd værktøjer | |
| Forskellige visnings metoder | |
|
|
Klokken er i GMT +1. Klokken er nu 11:28.

)
Linear Mode