|
|||||||
| Registrer | FAQ | Medlemsliste | Kalender | Arcade | Søg | Indlæg i dag | Marker forums som læst | Chat-rum | Snyd Ranking |
| Anmeldelser af Computerspil Her kan du finde generelle anmeldelser af forskellige computerspil |
Empire: Total War
![]() |
|
|
Tråd værktøjer | Forskellige visnings metoder |
|
|
#1 (permalink) |
|
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
*Denne anmeldelse skrives stadig. og den skulle være klar omkring onsdag*
Hva' er Total War? Total War er et tur-baseret spil af strategi genret. dvs at du kan gøre bygge, skabe en hær, rykke dine armé, og så give turen videre til næste spiller. når man først hører om dette, syntes de fleste at det lyder dumt, og irriterende. Nej!. dette er nok det største tur-baseret strategi spil nogensinde. spillet kan vare op til flere timer, ligesom Civilization, men det bliver dog aldrig helt rigtig kedeligt, da spillet tilbyder real-time kamp scener, hvor du får lov til at styre helt op til 1000 mand. [én "hær" består af 60 eller 120 mand. alt efter hvilket speciale de har] der er simpelhen ikke noget bedre end at se flere hundrede soldater falde på række mens kuglerne flyver omkring. spillet kræver at man kan tænke taktisk, og at man er lærenem. dette spil tilbyder en utrolig masse tænkning, og kamp at man skulle tro det var løgn!. Empire: Total War, er nok det største strategi spil der er lavet til dato! Empire. Empire: Total War, er mit andet Tur-Baseret strategi spil, jeg nogensinde har prøvet. og jeg må godt nok indrømme, at jeg blev forelsket lige med det samme. spillet foregår i 17'-1800 hundred tallet, hvilket er et perfect tidspunkt at bruge til sit Strategi spil. spillet kræver at man tænker enhvert træk, da den mindste fejl, kan koste dig stort. en af de bedste ting ved dette spil er nok når man skal i krig. du får selv lov til at styre din hær som du har brugt så lang tid på at opbygge, og du får selv lov til at se dine mænd blive skudt i smadrer. det er en utrolig oplevelse at zoome helt ned på foreste række, og se fjenden skyde efter dig imens de falder på række. spillet byder på mange timers gameplay, og forskellige nationer, som hver starter forskellige steder, og har forskellige fordele. som noget nyt får du nu lov til at kæmpe på havet. dette har mange fordele, og er også meget sjovt. man får ikke nok af, at se fjendens lille skib blive skudt i smadrer, af ens store krigsflåde. men selv på havet skal du tænke strategisk. du skal som det første holde øje med vinden, og vælge din ammunition. der er 3 forskellige, som alle har sine fordele. den første er bygget til at smadre selve skibet, den anden er bygget til at ødelægge master, hvilket kan være meget effektivt, da skibene flyder omkring hinanden og hvis man ikke er forsigtig ender man med at stå med fronten mod 140 kanoner. og den sidste som ikke kan skyde særlig langt, men er fokuseret mod skibets mænd. dette er også en god mulighed for at få fjenden til at overgive sig hurtigere. ![]() Afslappet Gameplay en af gundene til jeg blev så glad or Empire, var at man kunne sidde at slappe af en søndag aften med spillet, fortage nogle økonomiske ændringer i sit land som nu er begyndt at vokse, og derefter tage kampen op med de store drenge dagen efter når man er kommet hjem fra arbejde. spillet tilbyder både Real-Time krig, men også en hurtig krig hvor computeren udregner hvilken hær der ville have størst chance for at vinde, og så give sejren til den udvalgte nation. det kan være meget effektivt, hvis man ikke lige har tid til at udkæmpe en stor krig, men det kan for at være ærlig lidt nedern når man lige pludslig står med et nederlag, når man ved at man selv nemt kunne ha' vundet kampen. Pas På! spillet har på en eller anden måde fjernet selve livspoint fra dine mænd, og udskiftet med Morale. dette er en glimrene måde at spille sit spil på, da det ikke længere handler om hvem der er stærkest, men hvem der spillet bedst. alt der sker på slagmarken giver en reaktion på din armé. hvis de får besked på at gå eller løbe langt bliver de trætte, og er derefter dårligere i kamp. bliver de angrebet af artillery har det også en stor effekt. og selfølgelig i enhver kamp, har du en general, dør han, risikerer du at dine mænd begynder at flygte lige meget det samme, det gør ikke nogen forskel om dine mænd ikke har mistet en makker, men det forskrækker dem så meget at de bare løber væk fra alt. hvis nogen af jer overlever nok, kan dine mænd beslytte sig at fortsætte kampen, men de er langt væk og trætte efter at have løbet, så de er ikke særlig effektive. en af mine favorit angreb er nærkampen. der står 600 mand og stirrer hinanden direkte i øjnene, og pludselig løber de direkte mod det andet hold med Bayonet i forreste række. der er også ændret lidt her, for de slår ikke længere ud i luften, men de kæmper rent faktisk mod hinanden. man kan se dem undvige, prøve at ramme, men misse og blive stukket igennem og på en heroisk måde falde til jorden imens hans hundrede andre venner gentager disse angreb. ja, nærkamp får man ikke nok af. ![]() Den Endelige Konklusion Spillet Empire: Total War, er et godt spil, et rigtig godt spil. men desværre har den sine mangler, men tilgengæld også mange fordele for sin genre. en af de ting jeg var meget glad for i Civilization, var at bytte, og lokke andre nationer til at overgive land for overlevelse. sådan fungerer det desværre ikke i Empire. det er næsten umuligt at lokke fjenden til at overgive en by, eller deres teknologi, hvilket jeg syntes er lidt irriterende nogle gange. for man kan stå med tusinde mand mod deres eneste by som er blevet hakket i smadrer, og de vil bare ikke overgive den eneste teknologi man mangler for at gøre sit empire komplet, selfølgelig har du mulig for at bytte dig til trade routes hvilket giver dig ekstra guld mellem fingrene, pirater kan derefter også udplyndre din Trade Route medmindre du beskytter den godt hele vejen. jeg syntes også der er for få muligheder for at gøre sit empire unikt. det ville f.eks være fedt hvis man self kunne bestemme om man vil være god, eller ond mod sine indbyggere, eller bygge en Wonder som giver en bonus til dine byer. men nej, det eneste du får er en special slags mand til omkring sidst i spillet som har andre fordele end de andres. dette er lidt ærgelidt at de har smidt sådan en mulighed væk, selv om spillet har dets mangler, er det stadigvæk et stærkt spil, og vil garanteret gøre mange børn og voksne glade i fremtiden, mest pga dens unikke kamp-system, dets holdbare grafik og bidene gameplay. derfor vil jeg anbefale spillet til alle der godt kan lide et strategi spil med dages underholdning et tur-baseret strategi spil, med mulighed for at overtage hele verden at overtage styringen over tusinde af store mængder soldater som vil dø på række på Din kommando ![]() holdbarhed: 9 Gameplay: 9 Lyd: 8 Grafik: 10 Overall Score: 9+ Min personlige mening jeg må indrømme det tog mig lang tid at lære dette spil ordentligt at kende. men det er nok det bedste strategi spil jeg NOGENSINDE har spillet, jeg har desværre ikke tid nok til at spille det. jeg er ked af der er så meget der kunne blive brugt, ikke er taget med, men selvom det har mange mangler syntes jeg stadigvæk det er en evolution inden for strategi spil
It's so much easier to see the world in black and white… Gray? I don't know what to do with gray… - Garrus "Archangel" Vakarian There are some defeats more triumphant than victories. - Michel de Montaigne Sidst redigeret af Soyaman; 04-11-09 kl 18:17. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |||||||||||
|
Senior Medlem
![]() ![]() ![]() ![]() Medlem siden d.: May 2009
Sted: KBH
Alder: 17
![]()
|
jeg synes også at world in conflict og medieval 2 total war kan måle sig med empire total war på visse punkter.
men empire er godt spil |
|||||||||||
|
|
|
| Skulderklap til mathias66 af: | lassehager (02-05-10) |
|
|
#3 (permalink) |
|
Dark Lord of the Sith
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skal have skaffet "Empire: Total War" på et tidspunkt, men har bare ventet lidt indtil prisen falder. Generelt synes jeg Total War-serien er super. Jeg har Rome: Total War og Medieval 2: Total War og begge spil kan klart anbefales. Jeg tror dog at man skal være forberedt på at spillet kan tage mange timer at spille, men det er underholdende hele vejen igennem.
Jeg mener Empire: Total War finder sted under den Amerikanske Uafhængighedskrig, hvis jeg ikke tager helt fejl?
|
| Skulderklap til Darth Master af: | mathias66 (29-10-09) |
|
|
#4 (permalink) |
|
Moderator
hvis det er muligt, må i meget gerne gøre billederne mindre / større (så det passer). jeg kan åbenbart ikke resize billederne med programmer på internettet
It's so much easier to see the world in black and white… Gray? I don't know what to do with gray… - Garrus "Archangel" Vakarian There are some defeats more triumphant than victories. - Michel de Montaigne |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Dark Lord of the Sith
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe, man bliver jo helt overvældet af det første billede.
![]()
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Moderator
jeg vil også gerne lige sige at det faktisk ER In-Game grafikken på billederne.
det kræver selfølgelig en tung maskine at kunne klare det, men det gør det ikke mindre pænt at kigge på ![]()
It's so much easier to see the world in black and white… Gray? I don't know what to do with gray… - Garrus "Archangel" Vakarian There are some defeats more triumphant than victories. - Michel de Montaigne |
|
|
|
![]() |
«
Forrige Tråd
|
Næste Tråd
»
| Aktive brugere der læser denne tråd lige nu: 1 (0 medlemmer og 1 gæster) | |
| Tråd værktøjer | |
| Forskellige visnings metoder | |
|
|
Klokken er i GMT +1. Klokken er nu 05:19.

Linear Mode